Vanliga frågor

Jag har fått ett presentkort, hur löser jag in detta?

Du anmäler dig som vanligt och bockar i distans samt produkter du önskar. Därefter lägger du in koden som du fått i present. Så dras summan av i varukorgen. Skulle det ej funka så beror detta på att personen som köpt presentkortet inte angivit din mailadress vid inköpet (koden tillåter endast registrering via vald mailadress). Maila oss isåfall på info@jonkopingmarathon.se  så lägger vi in din adress så att du kan slutföra anmälan.

Jag har inte fått någon anmälningsbekräftelse?

När man anmäler fler än en person så skickas bara en anmälningsbekräftelse, till den person som man skriver in först i anmälan. I svarsmailet finns en länk ”anmälningsbekräftelse” och där finns en sammanställning över alla anmälda och eventuella andra köp (t-shirt, keps) som gjordes vid anmälan.

Hur ser man att jag är anmäld?

När anmälan är registrerad så finns du med i startlistan.

Vilken starttid är det till loppen? 

Du finner alla svar rörande starttider för respektive distans på fliken deltagare

Vad kostar det att anmäla sig?

Maraton: 795:-

Halvmaraton: 595:-

Fun Run 5km: 250:-

Du finner all denna samt mer info om anmälan på anmälningssidan

 

Varför anger ni inte exakta tidsgränser för de olika startgrupperna?

De exakta gränserna bestäms först då vi tilldelar startnummer i början på augusti. Anledningen är att alla startgrupper ska bli lika stora. Det minimerar trängsel och ger en så bra löpupplevelse som möjligt. Tidsgränserna ändras lite från år till år och det beror ju på de som anmält sig vilka tidigare meriter de har.

Jag är anmäld och undrar nu om det är möjligt att få tillbaka startavgiften om man blivit sjuk?

Enda sättet att få sin avgift återbetald är om man tecknat Folksams avbeställningsskydd Startklar.

Jag vill avboka min startplats och har tecknat Startklar, hur gör jag?

Har du tecknat Folksams avbeställningsskydd Startklar och är sjuk eller skadad så ska du kontakta Folksam på 0771-960960 eller www.folksam.se/forsakringar/idrottsforsakring/startklar för återbetalning av anmälningsavgiften.

Kan jag sälja min startplats?

Har du fått förhinder att delta, kan du göra ett namnbyte på din startplats till och med den 27 maj 2018. Du får själv hitta din ersättare. Det utgår en administrativ avgift på 100:-. Maila till: info@jonkopingmarathon.se för att få fullständig information om hur namnbyte går till.

Jag har inte betalat fakturan och då är jag väl inte anmäld?

Jo, faktura är en av flera olika betalsätt och så fort du gjort din anmälan så är det en färdig anmälan oavsett betalmetod. Anmälan är bindande. Betalas ej fakturan så kommer det att skickas ut påminnelse.

Vår bankgiro: 899-1010

Vilka betalningsalternativ har ni?

Du kan anmäla dig eller handla i shopen och betala via följande alternativ: SWISH, kortbetalning eller webbfaktura.

När kommer en mer detaljerad tävlingsinformation läggas ut på hemsidan?

Mycket finner du redan under fliken ”deltagare”. Senast fyra veckor innan loppet kommer en mer detaljerad tävlingsinformation läggas ut på hemsidan. I den kan du läsa praktisk information gällande loppet.

När skickar ni ut information om nummerlapparna?

Informationen om nummerlapparna samt liknande frågor finner ni svaret under fliken deltagare.

Kan någon annan hämta ut min nummerlapp?

Ja, om den personen har ditt startbevis (startummer) din legitimation samt sin egna legitimation.

Var och när kan man hämta nummerlappen?

Nummerlappsutdelning är i marathon-expo vid knektaparken.
Öppettider:
Torsdag 16/8 kl 16.00-21.00
Fredag 1 7/8 kl 15.00-21.00
Lördag 18/8 kl 07.30-09.15

Kan jag få nummerlappen skickad till mig i stället?

Nej. Alla måste hämta nummerlappen på nummerlappsutdelning i knektaparken,
eller ha ett ombud som hämtar nummerlappen åt sig.

Kan mina vänner följa mig under loppet?

Ja! Ladda ned appen RaceONE. Finns för både android och iPhone.

Vart anmäler jag mig till loppen?

Klicka här för att komma till anmälningssidan